TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIFLARDA AKTİF ÖĞRENME - ACTIVE LEARNING IN FLIPPED CLASSROOMS PROJEMİZ
Proje WEB sitesi: https://flippedclassroomerasmus.weebly.com
TERS YÜZ EDİLMİŞ SINIFLARDA AKTİF ÖĞRENME - ACTIVE LEARNING IN FLIPPED CLASSROOMS
Projenin içeriği/geçmişi;
Avrupa 2020 stratejisinde eğitim ve öğretimin akıllı, sürdürülebilir ve kapsayıcı büyümeye potansiyel katkısına dikkat çekilmektedir. Eğitim alanında kalitenin, uluslararasılaşmanın ve hareketliliğin artırılması konularında işbirliğinin geliştirilmesine önem verilmektedir. AB 2020 stratejisinde vurgulandığı üzere, büyüme ve istihdamı artırmaya yönelik olarak eğitim ve öğretim alanında reformlar teşvik edilmektedir. Avrupa Komisyonu Araştırma Merkezi (JRC-IPTS), Avrupa 2020 Stratejisi ile bağlantılı olarak 2012'de eğitim ve öğretimin yenilenmesinde Bilişim İletişim Teknolojilerinin pedagojik potansiyelini daha iyi anlamak ve kullanmak için Creative Classroom adlı bir araştırma projesi başlatmıştır. Araştırma, 2013 yılında European Schoolnet (31 Avrupa ülkesinin Eğitim Bakanlığı tarafından kurulan bir kuruluş) tarafından başlatılan "Creative Classroom Lab" projesi kapsamında yürütülmektedir. Bu projedeki temel hedeflerinden birisi, son yıllarda okul ortamlarında Bilişim İletişim Teknolojileri araçlarının etkin kullanımını içeren Ters Yüz Edilmiş Sınıf adlı yeni metodolojiyi kullanma konusunda öğretmenlerin bilgi, beceri ve yetkinliklerini artırmaktır.
Son yıllarda okulumuzda ve eğitim öğretim alanında, öğrencilerin derslere ilgisizliği, ödevlerin kopyalanması, öğretilen konuların özümsenememesi, derse devamsızlık durumunda öğretmenin tüm anlattıklarının kaçırılması, hızlı öğrenenlerin ağır gidişten sıkılması, yavaş öğrenenlerin belli bir süre sonra derslerden kopması gibi durumların yaşandığı geleneksel sisteme karşılık yeni bir yaklaşım uygulama ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu noktada bir çok araştırma sonucu, Ters Yüz Edilmiş Sınıf yaklaşımı ve uygulamalarının 21.yy. öğrencilerinin ihtiyaç ve isteklerine cevap verebildiğini ve mevcut pedagojik problemlere yenilikçi çözümler sunabildiğini belirtmektedir.
Projemizin Amaçları:
Projemizle; öğretmenlerimizin öğrencilerin başarısızlık nedenleri ile baş edebilmelerine ve 21.y.y becerilerini kazanmalarına yardım etmek için son dönemde fen bilimleri, matematik, İngilizce öğretiminde kullanılan popüler bir pedagojik yaklaşım olan Ters Yüz Edilmiş Sınıf yaklaşımına yönelik bilgi, beceri ve yetkinlikler kazanmaları, bu yaklaşımın müfredata ve eğitim ortamlarına adaptasyonu için yapılan çalışmaları yerinde incelemeleri ve aynı zamanda büyük bir yatırımla hayata geçirilmiş olan FATİH projesi kapsamında sağlanan donanım ve ağ alt yapısının etkin kullanımına ilişkin Avrupadaki teknolojik uygulamalar ile ilgili işbaşı gözlem yapmaları amaçlanmaktadır.
Katılımcı sayısı ve profili:
Okulumuzdan Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, İngilizce, Bilişim Teknolojileri ve Rehberlik branşlarından 7 öğretmen 21-25 Ocak 2019 tarihleri arasında İngiltere'de ITC International kurs merkezinde 7 günlük Ters Yüz Edilmiş Sınıf Yaklaşımı ve Uygulamaları konulu yapılandırılmış kursa katılacaklardır. Yine aynı branşlardan 7 öğretmen Macaristan'da 17-21 Haziran 2019 tarihleri arasında NJSZKI – Neumann János Post-Secondary Vocational School da 5 günlük işbaşı gözlem yapacak, Ters Yüz Edilmiş Sınıf uygulamaları konusunda çalışan öğretmenlerin yetkinliklerini, bu yaklaşımın müfredata ve eğitim ortamlarına adaptasyonu için yapılan çalışmaları yerinde inceleyeceklerdir.
Faaliyetlerin tanımı:
Proje kapsamında katılımcılarımıza yönelik proje ekibi koordinasyonunda yapılandırılmış kurs ve işbaşı eğitim faaliyetlerine hazırlık çalışmaları yapılacaktır. Uygulama kapsamında 1 kurs ve 1 işbaşı gözlem hareketlilikleri gerçekleştirilecektir. Uygulamalar sonrasında ise değerlendirme ve etkin yaygınlaştırma çalışmaları ile proje tamamlanacaktır.
Projeyi yürütürken kullanılacak metodoloji:
Projeden en iyi verimin alınabilmesi için işbirlikçi-proje tabanlı ve yaparak-yaşayarak öğrenme metotları temel alınmıştır. Proje süresince yurt dışı ortaklar ile işbirliği ve iletişim içerisinde hareket edilecek, katılımcıların ihtiyaç ve beklentileri çerçevesinde uygulamalar yapılacaktır.
Öngörülen sonuç ve etkiler:
Proje sonunda tüm katılımcıların öğrencilerin başarısızlık nedenleri ile başedebilmelerine ve 21.y.y becerilerini kazanmalarına yardım etmek için Ters Yüz Edilmiş Sınıf yaklaşımı ile ilgili edindikleri bilgi, beceri ve yetkinlikleri derslerinde kullanmaları ve aktif öğrenme ortamları yaratmaları beklenmektedir.
Uzun vadedeki olası yararları:
Böylece öğrencilerin ulusal ve uluslararası sınavlarda başarılı olmalarına katkı sağlarken, aynı zamanda büyük bir yatırımla hayata geçirilmiş olan FATİH projesi kapsamında sağlanan donanım ve ağ alt yapısının etkin kullanımına katkı sunan bir modelin yaygınlaştırılması sağlanacaktır.