LABMOVE Projemiz
2014-TR01-K102-005691 nolu "Learn The Basics Of The Mobile App To Visualize Education" isimli proje ile hibe alan okulumuz proje faaliyetlerini başarı ile tamamladı.
2014 yılında AB Bakanlığı ve Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı işbirliği ile IPA (İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı) kapsamında 2014-TR01-K102-005691 nolu "Learn The Basics Of The Mobile App To Visualize Education" isimli proje ile hibe alan Kadri Şaman MTSO Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Proje faaliyetlerini başarı ile tamamladı.
Mobil teknolojilerin kullanılarak eğitim öğretim ortamlarının görselleştirilmesini, ders müfredatlarının yenilenmesini, sektörün mobil yazılım konusunda kalifiye eleman ihtiyacını karşılanmasını ve yenilenen eğitim ortamlarına eğitmenlerinin uyumunu ve kendilerini geliştirebilmelerini hedeflemiştir.
2014 yılı aralık ayında Türkiye Ulusal Ajansı ile Kurum arasında sözleşme imzalanmasının ardından hazırlık faaliyetleri verimli bir şekilde tamamlanmıştır. Hazırlık faaliyetlerinde katılımcılara Web 2.0 araçları eğitimi, Dilsel, Kültürel ve mobil yazılımlar hakkında temel bilgilerle ilgili bilgilendirmeler yapılarak projenin kalitesi artırılmıştır. Proje faaliyetleri İtalya ve Portekiz´de yer alan ortaklarla yapılan hareketliliklerle başarı ile tamamlanmıştır. Projenin ilk hareketlilik faaliyeti 25.04.2015 – 01.05.2015 tarihleri arasında İtalya'nın Milano kentinde "Europe For All" ev sahipliğinde gerçekleştirdi. İkinci Hareketlilik faaliyeti ise 23.07.2015-29.07.2015 tarihleri arasında Portekiz´in Vidigueira kentinde "AENIE" ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Toplamda 18 katılımcı ile hayata geçirilen projede Mobile uygulamaların geliştirilerek eğitim öğretim ortamlarının zenginleştirilmesi adına çalışmalar yürütülmüştür.
Daha önceden planlanan faaliyet planı çerçevesinde yapılması gereken iş başı gözlem ve kültürel aktiviteler sorunsuz bir şekilde tamamlayan katılımcılar; eğitim öğretim noktasında kurumumuzda yapılan çalışmaların genel anlamda birçok kurumdan daha iyi olduğu noktasında fikir birliğine vardılar. Özellikle ders müfredatlarının yeniden düzenlenerek konu yoğunluğunun sadeleştirilmesi gerektiğini vurguladılar. FABLAB firmasına yapılan işbaşı gözlem sırasında genç yetenekler için tasarlanmış atölyelerin ülkemizdeki kurumlarda da tasarlanması ve teknik desteğin sağlanması ile ülkemizdeki genç yetenek kendilerini geliştirerek potansiyellerinin ortaya çımasını sağlanabileceği noktasında proje katılımcıları hemfikir olduklarını bildirdiler.
Proje katılımcıları 2012 yılı Avrupa en iyi Web Desinger ödülü sahibi Tiago Concecaio ve Beja üniversitesinde yapılan çalışmalarda önemli kazanımlar elde etmişlerdir. Yenilenen teknolojiye ayak uydurmaya çalışan katılımcılar Android programlama geliştirebilme ve mesleki eğitim öğrenicilerine aktarabilme konusunda çalışmalar yapmış ve öğrencilerin sürece dahil edilmesi ile ilgili yeni yöntemler elde etmişlerdir. Bunun yanında son dönemlerin gelişen teknolojisinde önemli bir yeri olan IOT (İnternet of Things) yapısının mobil yazılımlarla kontrolüne ilişkin deneyimler kazanmışlardır. Hareketlilik faaliyeti bir dizi kültürel etkinlikle başarılı bir şekilde tamamlanmıştır.
Proje hareketlilik faaliyetlerini tamamlayan proje katılımcıları bir dizi faaliyetle deneyimlerini kurumlarındaki öğretmen ve öğrencileriyle, Mersin´deki proje konusu ile ilgili diğer kurumlarla toplantı, sosyal medya ve basın yoluyla paylaşmışlardır. Katılımcıların birçoğunun ilk kez yurtdışı deneyimi yaşamaları projenin başarılı bir şekilde tamamlanmasına katkı sağlamıştır. Şuanda ders müfredatlarında yer almayan Mobil Programlama Kadri Şaman MTSO Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi bünyesinde açılan Android Programlama kursu ile 15 kursiyer eğitim almaktadır. Önümüzdeki yıllarda Mobil Programlamanın ders müfredatlarında yer alması ile sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli yazılımcı ihtiyacının karşılanması beklenmektedir